tirsdag den 15. maj 2012

Konfirmation hos naboen

For et par uger siden var vi til konfirmation hos naboens store pige. Det er hende som jeg har lært lidt om kagedekoration... (og gaven var naturligvis et startsæt med farver, udstikkere og det mest basale værktøj). Jeg gav et lille bidrag til kaffen i form af disse lækre Sarah Bernard kager.


Jeg ved ikke hvor opskriften kommer fra. Jeg har fået den af min mor, som har haft den altid. Skrevet ned i hånden i en opskriftbog. Den kommer her:

100g smør
1 past. æg (kan undlades)
75g flormelis
1 tsk vanillesukker
2 spsk cacao
75g blød nougat

Overtrækschokolade og makroner

Bland alle ingredienser godt sammen med en håndmikser og stil massen på køl en times tid. Herefter påføres en teskefuld chokolade-masse på den flade side af en makron med en teske. Det kan godt betale sig at bruge lidt tid på at lave en glat overflade, så ser chokoladeovertrækket pænere ud.
Stil kagerne på køl et par timer. Tag dem ud og påfør smeltet chokolade med en bagepensel.

Jeg laver altid dobbelt portion og der skal bruges ca. 2 poser makroner og 150g smeltechokolade.

Kagerne opbevares i fryseren og serveres direkte herfra. Så smager de bedst! Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar