søndag den 12. februar 2012

Testkager i massevis!

Så er jeg gået i gang med at teste muffinsopskrifter til en fødselsdag jeg skal bage til. Den første slags er kokosmuffins med hvid chokolade. Og den skal helt sikkert med på menuen, hvis altså det bliver minimuffins buffet. Nu må vi se. Men en kage bagt og spist er jo aldrig spildt;-)


Opskriften kommer her: Giver 12 stk
150g smør -stuetemp
200g rørsukker
4 æg
150g hvedemel
1tsk bagepulver
100g kokosmel
100g grofthakket hvid chokolade
1dl kokosmælk (kan erstattes af sødmælk)

Pisk smør og sukker luftigt og tilsæt herefter æggene et ad gangen. Pisk mellem hvert æg. Bland mel, bagepulver, kokosmel, og chokolade i og pisk igen. Kom kokosmælk i og rør godt sammen. Fyld formene 2/3 med dej og bag ved 180grader i 20-25 min.

Frosting:
150g smør -stuetemp
250g flormelis
1tsk vanillesukker
75g smeltet hvid chokolade

Rør alle ingredienser sammen og sprøjt smukke swirls på dine muffins.


Som i nok har bemærket mangler mine muffins en swirl!! Det skyldes, at jeg løb fuldstændig tør for smør. Man skal ALDRIG gå ned på smør! Det har jeg lært nu. Men et lag smeltet hvid chokolade og lidt chokosprinkles redder dagen. Hver gang:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar