søndag den 8. maj 2011

Macarons til mødrene

I sidste uge havde jeg lyst til at prøve kræfter med de lækre franske macarons. Jeg ledte efter og fandt hurtigt en anledning: mine to mødregrupper. De skal da have kage! Så det var bare med at komme i gang.


Dette er en af de flotteste. Det lykkedes mig at lave nogle rigtig pæne kager. De "revnede" ikke på toppen og de fleste fik også den karakteristiske lille "fod". De blev dog lidt for store og ikke helt flade nok. Jeg skal nok lave dejen lidt tyndere næste gang. Og så mangler jeg en helt rund tylle. Det er svært at lave helt cirkelrunde kager med en almindelig frysepose med hul i!


En anden erfaring jeg gjorde mig var, at mandlerne skal være malet meget fint. Ellers bliver kagerne lidt grynede. Jeg troede min blender kunne klare jobbet, men det ser ud som om mormors gamle mandelkværn må på arbejde :-)


Hvis du skulle have lyst til at prøve selv har jeg brugt en opskrift som du kan finde her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar