torsdag den 26. maj 2011

DIY / Tutorial: Fisk

Så er det blevet tid til at kaste sig ud i en lille tutorial. Det handler om det første produkt fra min Wilton Sports Ball form. En fisk.


Man starter med at farve et stykke fondant med blå farve. Jeg har valgt ikke at ælte farven helt jævn for ekstra effekt. Ligeledes har jeg valgt at lade underlaget hænge lidt ud over kanten på fadet.


Så laver man finner og øje af farvet fondant. Disse kan med fordel laves et godt stykke tid i forvejen. Jeg har brugt bagsiden af en kniv til at lave lidt struktur i delene.


Så placeres kagen det ønskede sted. Jeg kom til at putte kagen i køleskabet nede i formen. Det var ikke en god idé! Den hang i og gik lidt i stykker. Den var ellers perfekt jævn første gang jeg tog den ud. Så har man lært det...


Det er dog ikke noget problem, da kagen jo ikke skal betrækkes men tylles. Det gør man ved at vælge en tilpas størrelse stjernetylle og så køre rundt i ring. Forskyd stjernerne i forhold til hinanden for at undgå "helligdage". Jeg har brugt en almindelig frosting af smør og flormelis tilsat lidt gul pastafarve.


Så er det bare at fortsætte til hele fisken er dækket. Og til sidst sættes finner og øje på. Det går ret hurtigt, så denne kage er ikke så tidskrævende ;-)



Fiskens læber er lavet af en lille smule frosting, farvet rød. Det ser da lækkert ud!

1 kommentar: