tirsdag den 28. juni 2011

Romkugler og Rabarbersaft

Så har jeg sørme været i køkkenet igen! Denne gang af to grunde. 1. Jeg skal have kage med til mødregrupperne i denne uge (igen) og 2. jeg skal have lavet plads i fryseren til alle de dejlige jordbær vi skal ud og plukke snart.


Da jeg stadig har rigtig mange rabarber, som ligger og fylder i fryseren, blev det til en omgang rabarbersaft med jordbær:

Kog 1kg rabarber og 1/2 kg jordbær i en smule vand til det er kogt ud. Tilsæt 400g sukker pr. liter siet saft. Kog op og fyld straks på skoldede flasker. Mmmmm.

Noget andet som fylder i fryseren (og dermed optager livsnødvendig jordbær plads) er rester fra kager. Alle de toppe jeg har skåret af siden kage-bagningens begyndelse venter bare på at blive til romkugler, cake pops og andet godt. Derfor skal mødregrupperne nu igen være forsøgskaniner. Hihi, det har de heldigvis ikke noget imod:


Opskriften er Camillas. Du ved, hende fra himmelske kager:

400g kage
1:1 ganache
3 spsk rom
Bland det hele og køl af. Tril kugler og forsøg at få krymmel til at sidde fast. Ikke så let endda...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar