lørdag den 3. december 2011

Julebageri:

Så er julen kommet til St. Velling! Jeg har bagt pebernødder i dag. Hurra hvor det dufter i hele hytten. De blev lidt store for jeg var ikke helt klar over, at de hævede så meget!



Det blev også til 2 plader af disse skønne brunkager. Dejen har jeg lavet for et par dage siden og den har bare ligget i fryseren og ventet. Og ventet. Og der er stadig 2 ruller tilbage. Dejligt.



Opskriften har jeg fået af min svigermor. Og den kommer her:

500g smør
500g sukker
250g mørk sirup

Koges sammen og afkøles.

Tilsæt derefter:
15g potaske opsløst i kogt vand
125g groft hakkede mandler
7g stødte nelliker
15g kanel
ca. 1kg mel (lidt ad gangen)

Form ruller og lig dem i fryseren. Skær dem så tyndt som muligt i frossen tilstand (jo tyndere, des bedre) og bag dem ved 180grader i ca. 8-10 min.

Mums.
OBS. Denne opskrift giver småkager til et helt fodboldhold. Jeg laver altid bare en halv portion.


Dette skønne glas er det første i min samling. Og jeg er svært glad for det. Smukt ikke?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar